Klinikken har kompetence indenfor behandling af bl.a.:

Birgitte Bjøreng er uddannet Klassisk Akupunktør hos cand. med. Eckhard Bick og behandler på centralt beliggende klinik i Århus.

BOOK DIN AFTALE HÉR

Efter 3-4 behandlinger med akupunktur er jeg nu fri for migræne og daglig hovedpine. Det er simpelhen så skønt, når man har kæmpet med det i ca 2 år og ikke haft en normal hverdag. Tak til Kjell og Birgitte. Kan kun anbefale behandling hos jer :-)) Kh Helle Birk

Hvordan virker akupunkturen?

Fysiologisk påvirker akupunktur immunsystemet, frigiver smertelindrende stoffer lokalt ved indstiksstedet og centralt i hjernen. Akupunktur øger blodcirkulationen og afspænder muskulaturen. I en behandling vælges akupunkturpunkterne ud fra hvilken ubalance der skal behandles. Når punkterne påvirkes af nålen, aktiveres de specifikke energier som skaber ubalance, kroppen bliver så at sige fortalt, hvordan den skal arbejde for at energierne igen kan strømme i balance.

Akupunktur er en medicinsk tradition med rødder 5000 år tilbage i det gamle Kina. Akupunktur giver, ligesom vestlig medicin, et bud på hvordan stort set alle sygdomme kan behandles. Akupunktur fokuserer på årsagen til sygdom – ikke kun symptomerne.

Det centrale omdrejningspunkt i denne behandlingsform er, at aktivere kroppens egne energier og reserver til at genoprette balance. Det unikke ved akupunktur er, at sygdom og sundhed ikke isoleres til et bestemt kropsområde eller et bestemt organ. Hele organismen og sjælen betragtes når sygdom skal behandles eller sundhed styrkes.

Således kan sammenhængen imellem for eksempel smerter på ydersiden af knæet og dårlig fordøjelse, eller sammenhængen imellem inkontinens og tyngdefornemmelse i hovedet forklares og behandles integreret.

Forskningsartikler hér.

Hvordan kan akupunktur hjælpe.