Pilates-hold

Vi har byens mest eksklusive pilates-hold her i BjørengKlinik.

På vores hold har vi maks. fem deltagere – og det betyder, at du får særbehandling og høj kvalitet af vores dygtige instruktører timen igennem.

Her kan du ikke putte dig i et hjørne og håbe på, at instruktøren ikke retter på dig. For det gør hun!

Igennem en årrække har vi specialiseret vores pilates-undervisning, så vi kan tilbyde træning, genoptræning og skånetræning både på hold og individuelt.

Alle vores instruktører er uddannet STOTT-pilates instruktører.

pilates-1Pilates Intro

Holdet er for nybegyndere. Der bliver arbejdet med de basale principper og de grundlæggende øvelser. Efterhånden opbygges styrken i den indre kernemuskulatur og smidigheden øges. Der bliver lagt stor vægt på at øvelserne udføres korrekt og at de 5 principper for pilates træningen integreres i arbejdet.

pilates-2Pilates Fortsætter 1

For dig der har trænet STOTT pilates før, enten på INTRO eller på FØR/EFTERFØDSEL. Der er højere tempo, større udfordring for smidighed, balance og udholdenhed. Øvelserne tager udgangspunkt i essential og intermediate niveauet. Alle muskelgrupper bliver arbejdet igennem og træningen gør én stærk, rank og let. Der afrundes med afspænding og grounding.

 

Pilates Fortsætter 2

For dig som har været i gang med STOTT pilates minimum 15 gange. Der er et flow i øvelserne hvor vi arbejder i længere serier og store bolde, såvel som foam rollers, elastikker, balance puder og fitness-cirkler indgår i træningen. Timen afsluttes med afspænding og grounding.

pilates-3Gravid

Udgangspunktet er de fem pilates-principper, som sikrer, at hele kroppen arbejdes grundigt igennem.

Det primære fokus er arbejdet med bækkenstabiliteten, styrke i de dybe ryg- og mavemuskler (JA – det kan sagtens lade sig gøre at træne mavemusklerne når maven er på størrelse med en badebold :) og balanceøvelser.

Endvidere er der lagt bækkenbundstræning ind.

Træningen er fokuseret og intensiv og giver dig som gravid de bedst mulige forudsætninger for hurtigt at komme i form efter fødslen.

 

pilates-4Efterfødsel

Tre til seks uger efter fødslen er de fleste normalt fysisk klar til at påbegynde træning. Ved kejsersnit anbefales, at man venter fem uger.

Vi introducerer de fem pilates-principper, og træningen centreres omkring den dybe kernemuskulatur i mave og ryg, bækkenbundstræning og smidighed.

Målet er, at genopbygge muskulaturen, få en dybere kropsbevidsthed og øge kroppens styrke. Træningen strammer meget op med alt det velvære det skaber.

Babyerne er meget velkomne. Der er bøjler i muren udenfor klinikken så barnevognene kan låses fast.

SkånePilates

Vi træner målrettet og intensivt – med fokus på mobilitet og styrke i rygsøjlen, hofte og skulderled.

Der er elementer af balance og stabilitetstræning lagt ind. Vi holder et lidt langsommere tempo med stor fokus på at øvelserne udføres rigtigt. Og øvelserne tilpasses individuelt, hvis der er behov for det – det kan være, at du eksempelvis har slid i hofterne, skal genoptræner efter en brystoperation eller en frossen skulder som vi skal tage hensyn til.

Læs mere om pilates hos BjørengKlinik.