Hold typer

Da alle pilatesholdene på BjørengKlinik er med max 5 deltagere er du sikret individuelt fokus i undervisningen. Alle undervisere er uddannet hos STOTT Pilates – så du er sikret høj kvalitet i hver eneste trænings-klasse. 

pilates-1Pilates Intro

Holdet er for nybegyndere. Der bliver arbejdet med de basale principper og de grundlæggende øvelser. Efterhånden opbygges styrken i den indre kernemuskulatur og smidigheden øges. Der bliver lagt stor vægt på at øvelserne udføres korrekt og at de 5 principper for pilates træningen integreres i arbejdet.

pilates-2Pilates Fortsætter1

For dig der har trænet STOTT pilates før, enten på INTRO eller på FØR/EFTERFØDSEL. Der er højere tempo, større udfordring for smidighed, balance og udholdenhed. Øvelserne tager udgangspunkt i essential og intermediate niveauet. Alle muskelgrupper bliver arbejdet igennem og træningen gør én stærk, rank og let. Der afrundes med afspænding og grounding.

 

Pilates Fortsætter2

For dig som har været i gang med STOTT pilates minimum 15 gange. Der er et flow i øvelserne hvor vi arbejder i længere serier og store bolde, såvel som foam rollers, elastikker, balance puder og fitness-cirkler indgår i træningen. Timen afsluttes med afspænding og grounding.

pilates-3Gravid

Udgangspunktet er de 5 principper som sikrer, at hele kroppen arbejdes grundigt igennem. Det primære fokus er arbejdet med bækkenstabiliteten, styrke i de dybe ryg- og mavemuskler (JA – det kan sagtens lade sig gøre at træne mavemusklerne når maven er på størrelse med en badebold :) og balanceøvelser. Endvidere er der lagt bækkenbundstræning ind. Træningen er fokuseret og intensiv og giver den gravide de bedst mulige forudsætninger for hurtigt at komme i form efter fødslen.

GRAVID OG KROPSBEVIDSTHED FOR 3. TRIMESTER GRAVIDE:

For dig der er senere i din graviditet og gerne vil styrke din kropsbevidsthed, kontakt til bækkenbunden og musklerne i ryg-mave og bækken. Vi bruger 90 minutter på pilates træning i roligt tempo, udspænding hvor vi fanger alle de muskler som er stramme og ømme, afspænding hvor du kommer dybt den i kroppen og vi laver bækkenbundstræning så du øger din kontakt med bækkenbunden og den bliver stærkere og smidigere.

Træningen er også velegnet for dig der ikke er så langt i din graviditet.

pilates-4Efterfødsel

3-6 uger efter en fødsel er de fleste normalt fysisk klar til at påbegynde træning. Ved kejsersnit anbefales, at man venter 5 uger. De 5 principper introduceres og træningen centreres omkring den dybe kernemuskulatur i mave og ryg, bækkenbundstræning og smidighed. Målet er, at genopbygge muskulaturen, få en dybere kropsbevidsthed og øge kroppens styrke. Træningen strammer meget op med alt det velvære det skaber. Babyerne er meget velkomne. Der er bøjler i muren udenfor klinikken så barnevognene kan låses fast.

Skåne/senior træning

Vi træner målrettet og intensivt, med fokus på mobilitet og styrke i rygsøjlen, hofte og skulderled. Der er elementer af balance og stabilitetstræning lagt ind. Vi holder et lidt langsommere tempo med stor fokus på at øvelserne udføres rigtigt. Jeg tilpasser øvelserne individuelt hvis der er behov for det, det kan være at man eks. har slid i hofterne, en brystoperation eller en frossen skulder som skal tages hensyn til.

 

Ad hoc hold:

Pilates for mænd: Pilates for mænd! Overlegen træningseffekt hvad angår styrke, kraftoverførsel, balance og stabilitet.

Flad mave-Stærk ryg-Hårde baller: Pilates INTRO med fokus på at tone og styrke mave, baller og ryg.

Pilates balance: På dette hold har vi særligt fokus på de stabiliserende muskler i kroppens center der er med til at give bedre balance. Ved brug af forskellige redskaber som lille bold, stor bold, luft puder og kroppen selv udfordres balancen gennerelt. Udbyttet vil være velvære, øget kropbevidsthed samt styrke og udholdenhed – og bedre balance i hverdagen.

 

Læs mere om pilates i Århus hos BjørengKlinik.