Behandlingsmuligheder

Massage

Massage løsner op for myoser og spændinger. Det er velvære og afspænding, som giver et positivt kropsboost.

Gravidmassagen foregår på en specialbriks med hul til maven og er en sikker succes hos den gravide der er træt og måske øm i kroppen.

Oxytocinmassagen frigiver superhormonet oxytocin, et hormon der dæmper stressniveauet i kroppen, sænker blodtrykket og øger kroppens evne til at hele. Massagen giver afspænding, ro og velvære.

Fysioterapi

Fysioterapi er behandling, der understøtter og accelererer kroppens egen helingsproces. Med fysioterapi kan vi behandle de kontorskader, som typisk opstår ved stillesiddende arbejde.

Vi behandler blandt andet:

• Ryg- og nakkesmerter
  • Bækken og hofte
  • Hold i lænden
  • Hovedpine
  • Tennisalbue – “musearm”
  • Spændinger og låsninger
  • Graviditetsrelaterede bækkensmerter

I vores behandling benytter vi os af redskaber som manuel terapi (hands-on behandling), massage, øvelser og ergonomisk vejledning i forhold til, hvordan medarbejderen bruger sig selv bedst muligt i sit daglige liv.

Akupunktur

Akupunktur er en naturlig aktivering af din krops selvhelende egenskaber og en effektiv og blid behandling af fysiske “kontorskader” som smerter i kroppen samt stress  og søvnproblemer:

Vi behandler blandt andet:

• Tennis og golfalbue
  • Ryg og nakkesmerter
  • Migræne og hovedpine
  • Søvnproblemer og uro
  • Stress

Og for de gravide medarbejdere kan akupunktur blandt andet lindre gener og smerter som kvalme, bækkensmerter og sure opstød.

Kontorgennemgang og ergonomisk vejledning

Ergonomisk gennemgang og justering af kontorpladsen for forebyggelse af eksempelvis ryg- og nakkesmerter, hovedpine og musearm.

Med individuel tilpasning af kontorarbejdspladsen tager vi udgangspunkt i den enkelte medarbejders fysik og udfordringer.

Gennemgang af kontorpladsen:

• Justering af bordhøjde og stol
  • Tilpasning af skærm
  • Opfølgende øvelser
  • Der udarbejdes en oversigt over, hvordan medarbejderen fremover kan bruge sin kontorarbejdsplads, så det er optimalt for både krop og energiniveau

Kontorpakker - ergonomisk vejledning

Kontorpakke, basis:

• Individuel tilpasning af arbejdsstationen
  • Justerende øvelser
  • Oversigt over individuelle opmærksomhedspunkter til medarbejderen

Kontorpakke, fuld:

• Individuel tilpasning af arbejdsstationen
  • Justerende øvelser
  • Oversigt over opmærksomhedspunkter til medarbejderen
  • Individuelt tilpasset dagligt træningsprogram, som forebygger de smerter, der opstår ved brug af skærm og langvarig siddende arbejdsstilling
  • Undervisning i optimal stående og siddende stilling, hvor vægtfordelingen på led og muskler gøres optimal

Pilates

Pilates er en effektiv og skånsom træningsform, hvor alle kan være med på tværs af alder og erfaring.

Det er effektiv styrke- og stabilitetstræning, der påvirker kernen, så den bedre kan holde og styre kroppen. Resultatet er mindre ondt i ryggen og nakken og generelt større velvære.

Pilates er både for mænd og kvinder, ligesom vi tilbyder gravidpilates. Vi underviser i virksomheden eller opretter lukkede hold for medarbejdergruppen i klinikken.

Er du interesseret i en virksomhedsaftale?

Vi skræddersyr vores tilbud, så den passer til jeres virksomhed. Behandlingen kan enten foregå i virksomheden eller i klinikken.

Vælg den pakke der passer til jeres virksomhed:

DEN FULDE PAKKE: Velværemassage, fysioterapi og akupunktur

FORKÆLELSESPAKKEN: Velværemassage

SUNDHEDSPAKKEN: Fysioterapi og akupunktur

Kontakt Birgitte Bjøreng på telefon 60 24 85 60, hvis du ønsker at vide mere om, hvad vi kan tilbyde jer, eller hvis du har spørgsmål til vores behandlingstilbud.