FertilitetsProgrammet

På FertilitetsProgrammet får du viden og teknikker til at tage din fertilitetsudfordring i egne hænder.

FertilitetsProgrammet er en kombination af teoretisk undervisning i reproduktiv sundhed og praktisk fertilitetsfremmende træning efter Mojzisova-metoden.

Mojzisova-metoden er udviklet af den tjekkiske fysioterapeut og forsker Ludmila Mojzisova og er en metode til behandling af infertilitet. Mojzisovas forskning viser, at infertile kvinder kan firdoble deres chancer for graviditet, hvis de følger et specifikt hjemmetræningsprogram kombineret med individuel behandling 1 – 2 gange om måneden.

På kurset vil du få redskaber til, hvordan du aktivt kan fremme din fertilitet sundt og naturligt. I tillæg til den fysiske træning vil du få råd og vejledning i, hvad du selv kan gøre for at forøge dine chancer for at blive gravid. Vi vil blandt andet komme omkring emner som stress, livmoderens position og bevægelser, cyklus, det vaginale bakteriemiljø, kost, kosttilskud, motion og mandens muligheder for fertilitetsfremmende tiltag.

Kurset er både for dig, der prøver at opnå graviditet naturligt, og for dig, der forbereder dig til – eller allerede er i – medicinsk fertilitetsbehandling. Du kan også med fordel deltage på holdet, hvis du har endometriose, menstruationssmerter, smerter i underlivet eller blot ønsker at forberede din fertilitet til fremtiden.

Du kan allerede nu se frem til et spændende forløb. Ikke mindst fordi det både er interessant og vedkommende at fordybe sig i reproduktiv sundhed, men særligt fordi samværet med andre kvinder, der befinder sig i samme situation som dig, kan være en lindring mod fertilitetsstress.

Der er plads til 6 deltagere på holdet.

Vi træner 7 x 90 minutter.

Vi anbefaler, at du i forbindelse med din deltagelse på FertilitetsProgrammet kommer til en fertilitetskonsultation, hvor det afdækkes, hvilke blokeringer og andre udfordringer, der kan ligge til grund for din fertilitetsudfordring.

Ledige hold

Se alle ledige hold her

Det siger vores tidligere deltagere på IntroPilates

Alle ledige hold