Pilates for gravide

GravidPilates

Kom og få kvalificeret undervisning i hyggelige og varme omgivelser til GravidPilates. Mærk og styrk dig selv og din krop og kom ind i en god træningsrutine, før du bliver mor. Mød andre gravide i det lille træningsfællesskab.

Hvordan træner vi?

Til GravidPilates har vi fokus på bækkenbundstræning og stabilitets-, styrke- og balancetræning. Den første gang vil du blive sat grundigt ind i træningsprincipperne, som integrerer vejrtrækning, kropsbevidsthedstræning, smidighed og udholdenhed som en del af øvelserne.

Vi træner på små hold med kun fem elever.

Start nu!

GravidPilates er træning for gravide i alle terminsuger og gør din krop stærkere til fødslen. Desuden bliver du en stærkere mor af at træne og får lettere ved at holde på vandet.

Ved at træne de første 3 måneder af graviditeten, optimeres ernæringsforholdene for babyen i maven.

Ved at træne de efterfølgende 6 måneder af graviditeten forberedes kroppen optimalt til fødslen. Din baby nyder godt af den ekstra iltrige blodstrøm, og du får en stærk krop, der er klar til at møde alle de udfordringer, moderskabet vil give. Træningen forebygger og afhjælper blandt andet hævelser som følge af eventuel ophobning af væske i kroppen og mange andre af de gener, der kan opstå i løbet af graviditeten.

Kærlighed til din gravide krop

Kærlighed til din gravide krop er gravidholdet, hvor vi har god tid til at komme hele kroppen rundt. Det henvender sig til alle gravide – fra første trimester til uge 42.

På holdet har vi fokus på blid og stabiliserende pilatestræning målrettet dig, som er gravid.

Måske har du fået nogle gener og smerter i forbindelse med din graviditet – dem tager vi også hensyn til, og vi vejleder dig også gerne i forhold til gravidbehandling her i klinikken.

På holdet har vi temaundervisning:

Ergonomi:  Her giver vi dig ergonomisk vejledning i, hvordan du skal bruge din gravide krop, så du kan forebygge adskilte mavemuskler (rectus diastase), når du har født. Vi taler om, hvordan du får de bedste ammestillinger/give flaske-stillinger, og hvordan du løfter bedst – kort sagt, hvordan hverdagen i det hele taget bliver nærende og styrkende for dig og din krop. Både under graviditeten, men også efter.

Hvad nu hvis fødslen ikke går som planlagt? Tema omkring hvordan du forholder dig, hvis en planlagt fødsel ikke bliver som forventet: Hvis en naturlig fødsel bliver til et kejsersnit, hvis baby står skævt eller bliver taget med kop, eller hvis baby kommer på børnebordet, før baby kommer op på dig. Desuden får du viden om, hvad kolik er, og hvordan du forebygger asymmetrisk hovedform. Vi taler også om hvilke hormoner, der spiller ind under fødslen, og hvordan du påvirkes af dem.

Hævelse: Hvilke øvelser kan du bruge hjemme, som behandler og forebygger tunge, hævede ben? Og hvad kan du ellers gøre for at behandle hævelsen selv?

Desuden kommer vi hele vejen rundt om styrke- og stabilitetstræning, afspænding, udspænding, stræk og bækkenbundstræning.

Vi træner 6 x 90 minutter, som veksler mellem stille og rolig udspændng og afspænding, temaundervisning og fokuseret stabilitetstræning, hvor vi kommer hele kroppen igennem. Du får fornyet energi og lindret din (måske ømme) gravide krop.

Foruden at deltage på dette hold, kan du bestille tid til en gravidbehandling, hvis din graviditet giver dig smerter i for eksempel bækken, ryg eller nakke. Har du blot behov for en afspændende massage, tilbyder vi gravidmassage på vores specialbriks til gravide: Hullerne i briksen gør det muligt for dig at ligge på maven.

Kontakt os

Send os en besked med dit spørgsmål; så kontakter vi dig hurtigst muligt.