Stærk Bækkenbund

På dette hold har vi fokus på genoptræning af underlivet.

En graviditet og en fødsel er en stor belastning for kroppen og ikke mindst bækkenbundsmuskulaturen.

Bækkenbundens funktion er at kunne holde de indre organer på plads samt at sikre, at du ikke oplever daglige uheld, som ikke at kunne holde på urin, afføring og luft.

Mange kvinder døjer med disse gener, og det er absolut ikke noget, vi taler om.

Det er vigtigt at få genoptrænet sin bækkenbund efter en graviditet og fødsel, da den har været udsat for en stor udvidelse.

Bækkenbunden vil som regel være svækket og miste sin evne til at kunne trække sig sammen, når der er brug for det. Det kan for eksempel være  i situationer, hvor du skal hoste, nyse eller løfte din nyfødte baby.

Måske oplever du en eller flere af følgende gener:

  • Urininkontinens
  • Tyngdefornemmelse i vagina
  • Nedsynkning efter fødsel
  • Tamponfornemmelse i vaginas åbning
  • I tvivl om aktivering af knib

I undervisningen vil der være fokus på øvelser, der genoptræner din bækkenbund, og du vil lære, hvordan du kniber rigtigt.

Vi træner på et lille hold med kun fem kvinder ved pilatesinstruktør og GynObs-fysioterapeut Anne Christine Hald.

De fleste kvinder er normalt fysisk klar til at starte på pilatestræning tre til seks uger efter fødslen. Det er vigtigt, at du ikke føler dig udmattet, at din bristning er helet, og at din baby er klar til at komme med til træning. Er du i tvivl, så kontakt os gerne på klinikken, så hjælper vi dig med at finde ud af, om du og din krop er klar.

Baby er selvfølgelig velkommen – vi har puslefaciliteter samt to slyngevugger, der kan hænges op i studie

Ledige hold

Se alle ledige hold her

Det siger vores tidligere deltagere på IntroPilates

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Alle ledige hold

Kontakt os

Send os en besked med dit spørgsmål; så kontakter vi dig hurtigst muligt.