Pilates – omsorg for dig selv

BjørengPilates er noget man gør.

Af Pilatesintruktør, Rikke Andersen.

Det er måden, du bærer din krop, sidder på en stol, løfter din taske. Skaber din hverdag. Det er indeni i dig.

Der skal være et venskab mellem sind og krop. Kroppen er vores fysiske fundament som mennesker. Uden krop intet menneske. Med intuitiv kontakt mellem sind og krop uddanner vi vores elever til at bruge sig selv nærende i hverdagen – hele livet. Vi støtter dig i din forankring i kroppen for mere ro, styrke og stabilitet – til forebyggelse og afhjælpning af smerter.

Vi præsenterer redskaber og handlemuligheder, som er relevante for dig – du vælger selv, hvilke du tager i brug. 

Pilates er omsorg for dig selv og din krop

Hverdagen for rigtig mange danskere er lig med stor fysisk inaktivitet og ofte oplever vi, at klienter og elever kommer til os, og er delvist eller helt afkoblede fra deres egne kroppe. Vi er så skolede til (kun) at bruge hovedet, at mange i vid udstrækning har mistet kontakten til deres egen krop.

Når vi træner pilates genetablerer vi en dybere kontakt til kroppen. Pilates er bevidst træning af hele kroppen for at øge kroppens styrke, fleksibilitet og udholdenhed – uden risiko for skader. Med udgangspunkt i vejrtrækningen, en stabil kropskerne, stabilisering af bækkenet, brystkassen, skuldrene og nakken støtter pilates kroppen i dens naturlige anatomiske opbygning, så de naturlige kurver i rygsøjlen genoprettes, spændinger mindskes, og kropsbevidstheden øges. Alt sammen for at fremme en balanceret og stærk krop med flot kropsholdning.

Pilates er en skånsom træningsform, der er velegnet til genoptræning efter skader, operation eller fødsel, hvor kroppen har været igennem en transformation og derfor har brug for at genvinde styrke i sin nye form – fra kroppens kerne. Kroppens kerne består af bækkenbunden og den inderste mavemuskel – også kendt som “core”. Kropskernen stabiliseres ved en bevidst, let aktivering af både bækkenbund og den inderste mavemuskel i sammenhæng med vejrtrækningen under hver øvelse og sikrer fokuseret og effektiv træning. Pilates er nænsom og nærende træning for den gravide kvinde og effektiv almen træning –  også til elitesportsudøvere, hvor pilates kan optimere den sportslige ydeevne.
Ligemeget, hvilket udgangspunkt man har, så kan pilates altid tilpasses den enkelte og dennes behov.

Hos BjørengKlinik anbefaler vi pilates til alle vores klienter, for pilates giver mening for alle aldre uanset køn og om man er gravid eller lige har født, og vi tilbyder pilatesklasser til såvel nybegyndere som øvede pilatesudøvere og til gravide. Vi er specialiserede i at tage kærligt hånd om kroppen, der har født for nyligt eller for længere tid siden, og vi tilbyder både EfterfødselsPilates, MammaPilates, Rectus DiastaseProgrammet (adskilte mavemuskler) og KejsersnitProgrammet.

Læs om alle vores pilatesklasser

Velkommen!

2019-09-26T11:51:20+01:00

Ved at bruge hjemmesiden accepterer du brugen af cookies mere information

Cookie indstillingerne på denne hjemmeside er aktiveret for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du fortsætter med at bruge hjemmesiden uden at ændre dine cookie indstillinger eller du klikker Accepter herunder, betragtes dette som din accept

Du kan læse mere om Bjørengklinik datapolitik Her

Luk

Go Down